Jen málokterý kluk neměl touhu závodit. Mít pod sebou vozidlo s nadupaným motorem.Možná, že si některý z nich svůj sen splnil. Třeba jen z části.
–         Například tím, že si sestrojil miniaturní vozítko, které frčelo alespoň z kopce.
–         V dnešní době si mohou svůj sen splnit i velcí kluci.
–         Stačí zajít na některou moto dráhu a motokáru si prostě půjčit. Za sedm minut jízdy dáte sto třicet korun.

Pokud bydlíte poblíž Starého Plzence, můžete si vyzkoušet nejdelší motokárovou dráhu v České republice.Měří tisíc dvě stě padesát metrů.
Motokára se rozděluje do několika kategorií.
o   Dětská – vyvine maximální rychlost sedmdesát kilometrů za hodinu.
o   Normální – jede do devadesáti kilometrů v hodině.
o   Závodní – pokud jste nenároční, můžete mít slabší model, který jede stovkou.
o   Profesionální – je jasné, že tady už jde o něco docela jiného.
–         Motokára pro závodníky jede až dvou set kilometrovou rychlostí.


Malé vozidlo s velkým výkonem

Jestliže se rozhodnete věnovat se tomuto sportu vrcholově, je potřeba mít
·        dostatek financí
–         na motokáru si připravte alespoň sto třicet tisíc.
·        odvahu
–         každý závodník musí být přesvědčen, že právě on má šanci vyhrát.
·        dostatek času
–         neumíte si představit, co hodin spolyká údržba, trénink, shánění a přesvědčování sponzorů.
·        chápající partnerku
–         nejlépe stejně trefenou motosportem.

První motokáry sestrojili američtí vojáci, na leteckých základnách. Zřejmě, aby si ušetřili cestu po dlouhých přistávacích plochách.Nemohli ani tušit, že za pár let se bude konat první mistrovství světa. Toto první mistrovství, roku 1964, vyhrál Ital a měl jistě velkou radost. Konalo se totiž v hlavní městě Itálie, v Římě. O devatenáct let později, už se mistrovství světa v motokárovém sportu zúčastnili i Češi. Roku 1977 se jel světový pohár žen.